Jessica

Alla inlägg under oktober 2009

Av Jessica - 30 oktober 2009 12:39

Ja i onsdags flyttade ragnar =) kommer bli så bra ut på landet med massa andra djur å mäniskor som älskar djur =)...


Annars är det lungt o´fasias mage växer så det står härliga till I dag väger hon 1173g och det blir en vikt ökning på 328g så jag hoppas det är 4 välnärda bebbar i stället för 6 små..

Här kommer en bild på den lilla magen =) hon är inne på dygn 59 eller 60 i dag har det i paprena någon stans men från och med den 7 november är bebbarna beräknade =)

 

Av Jessica - 29 oktober 2009 15:03

Varför ska man deppa? det va inte menat helt enkelt.. Så varför deppa då? ne syselsätta sig det är det bästa man kan göra jag har börjat måla om i badrummet som skulle ha gjorts när jag flytta hitt. Så i går åkte jag ner till rusta och köpte en billig vit färg för att kunna måla grunden innan den riktiga färgen ska ditt Skrattande tänk ett badrumm som va mörk blåt mörk hemskt kalt (rysa) ne nu ska det bli ljust och mysigt =) bilder kommer när det är klart.( ja jag klätrar på en stege tråts det som är i dag ) Nu ska jag åter gå till mitt badrumm Skrattande

Av Jessica - 28 oktober 2009 10:20

I morgon kommer jag nog inte vara kontackt bar per telefon, ska äta tableter mot smärta åde citodon diklofenak och en till......


Så med andra ord besöket hos läkaren gick rent åt helvete....Gråter

Av Jessica - 25 oktober 2009 15:53

japp i går bar det i väg till rävlanda kl halv 6 kom L och hämtade oss. dagen började med två strykningar Luella från pet Ras och grupp och Gucci från pet allt pgav att dom två rök ihopp i transporten Skrikandes men så är det.

Skade plockade sitt sista silver kort och kan nu titulera sig som Guld pet  och så placerade hon sig som bis 10 i finalen =), gulliver fick en 3 placering i sin klas billy en 2 plats i sin klas och versace 4 i sin klas övriga gick oplacerade,

 Våran grupp blev godkänd så nu är det bara en kvar så kan vi söka uppfödarnamn =)

Versace med sin allra första rosset =)  

Av Jessica - 23 oktober 2009 09:52

Japp jag är så gott som färdig med allt nu inför morgondagens utställning =) har bara maten kvar att fixa och hö till marsvinen i transport burarna, men innan jag kan göra det måste jag ha gummiband så jag får ta moppen ner till coop sen å köpa det =)...


Jag va hos läkaren i ondags och dom kan fortfarande inte ge något rakt svar på vad felet är ( dom som vet förstår vad jag menar)  dom tog ett nytt blod prov för att kunna gämföra med det dom tog förra onsdagen, och nu ska jag ditt på ondag igen och gå igenom allt en gång till Prover 07:15 sen vänrta 1 timme på att få provsvaren 08:15 träffa en ny läkare och göra undersökningar ingen, Jag vill ha ett slut på detta nu och veta hur det komme gå om man ska kunna bli glad eller ledsen och inte bara gå och vara helt neotral jag blir snart gallen. Ne nu ska jag gå ut och Röka snart kanske det blir slut på det med hoppsa jag =) men nu är det morgon kaffe och en cigg Skrattande

Av Jessica - 21 oktober 2009 19:18

Behöver jag äns säga att han är söt?!?! Kolla bara blicken =) Han är till salu för den som är intresserad

     

Av Jessica - 20 oktober 2009 14:50

Ja nu har jag varit dålig på att blogga igen.. alla marsvinen är klara för lördagens utstälning Nisse kommer få stanna hemma då han har ett sår på ryggen plus att han magrat av lite så det är bättre att ha han hemma tycker jag, kommer få hem en ny gris i morgon =) han heter Ragnar och är förmodligen ett virvel marsvin svårt att säga med dåliga bilder men det ger sig i morgon, Kommer ev ta med han till rävlanda och försöka få han utplacerad till någon, men allt hänger på om han är tillräkligt frisk och ohyres fri. Han kommer få bo i badrumet tills vidare, ev behåller jag han och kastrerar han så han får gå med hon flocken kan behövas en hane där :)..


Jag har även varit på akuten en sväng :( inget trevligt dom tömde mig på blod och grejer ska till läkaren i morgon igen då kanske jag har en glad nyhet eller dålig det får vi se då...

..

Av Jessica - 8 oktober 2009 13:42

Inte mycket att säga här nu mer an att O´fasia har gått in på 6 v i dräktigheten och det börjar kännas små små foster rörelser nu Skrattande hon är på dygn 37 nu :) inte långt kvar eller jo det ärd det 3-4 veckor kvar urs va det låter mycket :(

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards