Jessica

Alla inlägg den 27 september 2010

Av Jessica - 27 september 2010 21:25

Jo ja det va det med att bogga ja är visst väldigt dålig på detta   men men får forsöka skärpa mig...


Vad har hänt sen sist? ja det är ju ganska mycket...


Det började i sommras med att vi fick hem Rolfy som sas vara steril ( gick inte att lita på) För steril va han då inte..


Han lykades para Annas älskade O´fasia som efter mycket kämpande födde 3 döda ungar, jag stödmatade i 3 dagar men hon gick inte att rädda  ..


Sen såg jag att Annas Lollo va dräcktig upptäkte en död unge i byren och började förbrilt leta vem som va mamma jo det va Lollo som undertiden jag va där föde ytligare 2 ungar 1 levde men va mycket svag och dog sedan :(. sen ca 4 timmar senare dog även Lollo  ..


Men det vissade sig att även så Liselotte va dräcktig och föde 3 friska ungar Cappuccina Mocha och Espresso  .. Men Lyckan över att Liselotte inte toxat va inte lång den vara 3 veckor sen fick hon klumpfot och behandlades med Bytril men hennes lilla kropp orkade inrte det utan även hon vandrade vidare till dom gröna ängarna   ..


Luella Har även hon blivit mamma Hon fick en kull på 5 ungar Cabinessen Hawaii FunFunFun Texan och (Lilla Kokomon som somnade in efter 3 dagar )  ..


Gucci som med va dräcktig med samma hane som Luella toxade och dog med sina ofödda bebisar i magen de va det värsta jag varit med om   har gråtit över många djur men Gucci hion va ju född här...


Även så våran älsta och mäst älskade gris fick somna in i sommras i en ringa ålder 5½ år Sov gott Älskade Skade   


Bara massa snyfft och tråk i denna delen av innlägget..


Men nu till Lite roligare =) På lördag ska jag till landskerona och Ställa Cabinessens ohc FunFunFun i uppfödar grupp =D Håll nu tummarna för att det går bra så kan jag söka uppfödarnamn sen =D..


Har även börjat en ny prkatik som förhoppnings viss leder till jobb :) är inne på andra veckan nu och jag storm trivs =) hoppas att kanske få jobba för riktig lön under december månad   ..


ja det är nog det mästa som hänt här =) Jo Luella är dräktig med Gulliver så här väntas Lakelands bebisar i början/mittev av november =)'



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards